מרכז חינוכי טיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים משרד החינוך מחוז צפון
פקס: 04-671-2328
טלפון ראשי: 04-671-6274

פותחים שבוע (19/4/2020)

ערב טוב לכולכם,

עם החזרה ללימודים לאחר חופשת פסח ואביב, כלל המורים ממשיכים בהוראה מרחוק וקשר משמעותי עם תלמידיהם ויחד עם זאת מתחילים בחזרה מדורגת ואיטית להוראה במוסדות החינוך.

משרד החינוך הוציא מתווה מפורט, אשר כולל פרטים רבים ואנו ניערך לביצוע מהיר של ההתאמות הנדרשות לארגון שלנו.

במייל זה אמסור לכם הנחיות ראשונות לביצוע המתווה ונקודות להתייחסות שיעזרו לכל מורה ולנו כארגון להתארגן מהר ולתת מענה מיטבי ככל האפשר, למרות המגבלות הרבות.

צוות יקר, זוהי העת להשתמש בכל היכולות האישיות שלנו להסתגלות מהירה, לגמישות, לסבלנות ולאורך רוח. הפעם אין מדובר בסיסמאות יפות, אלא במילים שמתארות מציאות. לשם כך על כולנו להתמצא בכל הפרטים, לשמור על ההגבלות ולתת הזדמנות להקלות, וכל זה כדי שנשמור על הבריאות האישית שלנו והבריאות של הציבור שסביבנו.

אני מבקשת בכל לשון של בקשה לקרוא הכל, מילה במילה.

1. המתווה מתייחס לעבודת המורים בלמידה מרחוק וגם במוסדות חינוך נבחרים, שיהוו מוקדי הפעלה בכל רשות מקומית. אל מוקדי ההפעלה יגיעו תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי סל אישי, בקבוצות קטנות (לכל היותר 3 תלמידים) למס' שעות מועט, ובכפוף להנחיות משרד הבריאות.

2. כל המורים ועובדי ההוראה חוזרים לעבודה סדירה בהתאם להסכמי השכר, ונדרש מכולם לתעד את עבודתם ולדווח עליה. משרד החינוך מקיים בקרה צמודה אחר עבודת המורים ויהיה קשר בין הבקרה לבין השכר החודשי.

3. הרכזות האזוריות יקבעו מפגשי הדרכה לקבוצות ההדרכה. המפגשים הינם חובה לכל המורים. מפגש ראשון יעסוק בפרטי המתווה לחזרה לעבודה, מפגש שני יעסוק בהדרכה לתיווך בלמידה מרחוק.

4. יוקפד על הגעת אנשי צוות למוסד החינוכי, בתנאי שאינם נדרשים לבידוד, שאינם בקבוצת סיכון ושאין להם ביומיים האחרונים תסמינים. כל עובד יידרש לחתום על הצהרת בריאות.

עלינו לקבל תשובה מכל אחד מכם – מי יכול להגיע לעבודה ומי איננו יכול. לא נבקש מסמך רפואי כלשהו אלא נסמוך על היושר שלכם ועל המוסר הפנימי שלכם כעובדי הוראה. אנו נידרש למצוא החלפה/פתרון למורים שלא יוכלו להגיע ללמד בתוך מוסדות החינוך.

5. תלמידי סל אישי יוכלו להגיע לבתי הספר/גנים שנקבעו כמוקדי הפעלה בכל רשות מקומית ולקבל מענה מהמורה של המרכז הטיפולי. הבאת התלמיד באחריות הוריו. מדובר על 3 ימים לכל היותר ולא יותר מ-3 שעות ביום אחד.

כדי להיערך לכך עליכם ליצור קשר עם כל ההורים, להסביר להם את הפרטים ולכתוב את התשובה בשאלון המצורף כאן. שאלות הבהרה – יש להפנות לרכזת האזורית.

6. כל מורה מתבקש ליצור קשר עם המחנכת ו/או איש קשר אחר במוסד החינוכי של כל תלמיד ולברר אילו מענים ובאיזה אופן מקבל התלמיד אותם ולקיים חשיבה משותפת איך הוא משתלב בכך. 

7. מכל מורה מצופה ליצור סדירות אישית לשבוע עבודה, הכוללת את אופן התייחסותו לכל אחד מתלמידיו. לשם כך נכין לכם טבלת סדירות-שבועית שאותה תמלאו בכל שבוע.

8. אנו מתארגנים להיצע מענים של הארגון בנוסף למערך הלמידה מרחוק שאותו הנכם מכירים. מערך זה יהיה תוצר הדדי של מורים ויאפשר יעילות ומקצועיות מחד והיצע מגוון לתלמידים מאידך.

9. מומלץ וחשוב מאד להמשיך ולקיים מפגשים של קבוצות חברתיות מרחוק. היועצות והרכזות יעניקו לכם תמיכה וסיוע בכך.

10.שלוחות לימודי העשרה יפעלו מרחוק בשלב זה.

11. החיבור של סעיפים 5+6+7+8+9+10 יצור סדירות למידה שבועית לתלמידים.

12. מיגון – הצוות והתלמידים ישתמשו באמצעי מיגון במרחבים השונים במהלך היום בהתאם להנחיות משרד הבריאות. חבישת מסיכות פה-אף מציבה לתלמידינו הלק"ש אתגר עצום. אנחנו עורכים בירור וחיפוש של מסכות שקופות שיענו על הצרכים הבריאותיים והתקשורתיים גם יחד. אם ידוע לכם על מסכה טובה, אנא שתפו אותי או את הרכזת במידע וננסה למצוא מיגון המותאם לנו.

ולסיום מייל זה,

אבקש מכולכם להתאזר בסבלנות בתוך ההצפה של המידע בכלי התקשורת, בווטסאפ ובפייסבוק בימים אלה שלאחר החופשות. בתוך כל זה זכרו שני דברים: הראשון הוא לשמור על הבריאות והשני הוא למצוא את הדרך להוראה משמעותית מרחוק לכל תלמיד ותלמידה באשר הוא. בברכה,

נורית יפה

 


שלום לכולכם,

אני מתגעגעת לראותכם, לשמוע את קולכם, לפגוש אתכם ולהיות יחד!
מקווה שכולכם שומרים על בריאות טובה של כל בני המשפחה ומנצלים את הזמן הכי טוב שאפשר! אני יודעת שלאף אחד לא קל ולאף אחד לא פשוט ויחד עם זאת אני בטוחה שכולנו עושים את המירב כדי להסתגל למציאות בצורה מיטבית.
אחרי שמסתיימות חופשות הפסח והאביב אנו חוזרים להוראה ולמידה משמעותית מרחוק ובהמשך נחזור בהדרגה ללמד במוסדות החינוך. תהליך זה יהיה איטי ואין כרגע לוח זמנים ליישומו. ההבנה כעת היא שנכנסים לתקופה של שגרה חדשה שאיננה כמו החודש הקודם (שהיה בעיקר להפגה ולהבנת המציאות החדשה) ואיננה המציאות הישנה שהיכרנו בתוך מוסדות החינוך.  
כמו שנהגתי לפני שיצאנו לחופשות, אמשיך לשלוח לכם מיילים שמרכזים מידע ולהעביר את הדברים החשובים לארגון שלנו. אנא קראו היטב את גוף המייל ורק לאחר מכן פתחו קבצים מצורפים.
 
מצורפת כאן איגרת מנהלת המחוז מס' 9  הכוללת את כל מרחב העשייה וההתמודדות הרב-גונית במחוז הצפון בתקופה זו. האיגרת כוללת קישורים למסמכי הנחייה לפי קבוצות גיל: קדם-יסודי, יסודי ועל-יסודי. מסמכים אלו מסבירים על כלל מערך הלמידה מרחוק במוסדות חינוך, מטרות ודרכי פעולה ויתנו לכם הבנה כוללת של הפעילות בתקופה הקרובה ושל הציפיות של משרד החינוך מן המורים. הציפייה היא להעמקה והרחבה של הלמידה מרחוק הכוללת את כלל אנשי החינוך הנותנים שירותים במוסד החינוכי, בעבודה אל מול מערכת שבועית של פעילויות מרחוק.
אנחנו, כמערך תומך בתלמידים כבדי שמיעה וחרשים, נדרשים להשתלב במערך זה ולתת לכל תלמיד את המענה הייחודי הדרוש לו בשל מגבלת השמיעה. כל איש מקצוע יעסוק בתחומו מרחוק וייתן מענה לימודי/רגשי/חברתי/תקשורתי בהתאם. מצופה מאיתנו, כמו מכל אנשי החינוך להיות בקשר משמעותי עם התלמיד ולכוון ללמידה של מיומנויות ותכנים, ליציבות, לחוסן אישי ולמענה חברתי.
מיומנויות – איך מנצלים את המצב שנוצר לפיתוח מיומנויות דיגיטליות שנדרשות לנו בעת התפקוד הלימודי והביתי מרחוק, מה עוזר לתלמיד להתמודד ואיך לשפר זאת, איזו חוזקה התגלתה ואיך לשפר אותה ועוד.
תכנים – בנוסף לתכנית הלימודים שיש להתייחס אליה במידה כלשהי, אין לשכוח את החגים והאירועים האקטואליים של התקופה הקרובה. התלמיד צריך להתקדם בתחום הנלמד בלמידה מרחוק.
יציבות – שעה קבועה, מענה מוסדר וברור, תכנית שבועית וכדומה. התלמיד והורי יודעים את לוח הזמנים ותוכנו.
חוסן אישי – קשר אישי ושיח פתוח, איתור מצוקות, פיתוח יכולות להתמודדות רגשית לאורך זמן.
מענה חברתי – יצירת חיבורים חדשים, מיומנויות חברתיות ממרחק, קשר חברתי עם בני גילו.
כל מורה יקרא את המסמך הרלוונטי לגיל תלמידיו.
 
מיפוי אמצעי קצה: 
אנו אוספים נתונים על אמצעי הקצה המתוקשבים שבהם משתמשים התלמידים שלנו בתקופת אתגר הקורונה, כדי לסייע לנו בתכנון מערך הלמידה מרחוק. לשם כך הכנו שאלון קצרצר, שאותו יש למלא לכל תלמיד ותלמידה בנפרד. אנא עשו זאת מיד בתום קריאת המייל.
שאלון למיפוי אמצעי קצה. (לנוחותכם – קישור לשאלון תקבלו גם בווטסאפ.). 
כל מורה ימלא את השאלון על כל תלמידיו בהקדם.
 
אנגלית: 
פרנסין וידקר, המדריכה שלנו לאנגלית, מציעה עזרה לכל מי שמעוניין לקיים מפגשי-אנגלית אונליין. לפרנסין יש מלאי גדול של שיעורים מוכנים בכל רמה. ניתן לפנות לפרנסין ישירות למייל francinewiderker@gmail.com  או טלפון 050-9972617.
 
הדרכה להוראה באמצעים מתוקשבים:
המידע וההדרכות על למידה רחוק וכיתה וירטואלית זמין בפורטל עובדי הוראה, בהיר ומתעדכן. מומלץ מאד להיעזר בו. ראו קישורים:
בנוסף לכך נקיים אצלנו מפגשי הדרכה נוספים ועליהם ניידע בהמשך.
 
מברכת את כולכם בבריאות טובה ורוגע אישי ומשפחתי! סוף-שבוע נעים!
נורית יפה
 
קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
צריך עזרה?
לחץ כאן ומלא פרטיך

פרטי התקשרות

הסניף פתוח בימים שני, שלישי ורביעי.
יום רביעי פעילות לקבוצה הבוגרת.
הפעילות מתקיימת מ 13:00 – 16:30.

השאירו לנו הודעה ותענו בהקדם:

שינוי גודל גופנים