ערב טוב לכולכם,
עם החזרה ללימודים לאחר חופשת פסח ואביב, כלל המורים ממשיכים בהוראה מרחוק וקשר משמעותי עם תלמידיהם ויחד עם זאת מתחילים בחזרה מדורגת ואיטית להוראה במוסדות החינוך.
משרד החינוך הוציא מתווה מפורט, אשר כולל פרטים רבים ואנו ניערך לביצוע מהיר של ההתאמות הנדרשות לארגון שלנו.
במייל זה אמסור לכם הנחיות ראשונות לביצוע המתווה ונקודות להתייחסות שיעזרו לכל מורה ולנו כארגון להתארגן מהר ולתת מענה מיטבי ככל האפשר, למרות המגבלות הרבות.
צוות יקר, זוהי העת להשתמש בכל היכולות האישיות שלנו להסתגלות מהירה, לגמישות, לסבלנות ולאורך רוח. הפעם אין מדובר בסיסמאות יפות, אלא במילים שמתארות מציאות. לשם כך על כולנו להתמצא בכל הפרטים, לשמור על ההגבלות ולתת הזדמנות להקלות, וכל זה כדי שנשמור על הבריאות האישית שלנו והבריאות של הציבור שסביבנו.
אני מבקשת בכל לשון של בקשה לקרוא הכל, מילה במילה.
1. המתווה מתייחס לעבודת המורים בלמידה מרחוק וגם במוסדות חינוך נבחרים, שיהוו מוקדי הפעלה בכל רשות מקומית. אל מוקדי ההפעלה יגיעו תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי סל אישי, בקבוצות קטנות (לכל היותר 3 תלמידים) למס' שעות מועט, ובכפוף להנחיות משרד הבריאות.
2. כל המורים ועובדי ההוראה חוזרים לעבודה סדירה בהתאם להסכמי השכר, ונדרש מכולם לתעד את עבודתם ולדווח עליה. משרד החינוך מקיים בקרה צמודה אחר עבודת המורים ויהיה קשר בין הבקרה לבין השכר החודשי.
3. הרכזות האזוריות יקבעו מפגשי הדרכה לקבוצות ההדרכה. המפגשים הינם חובה לכל המורים. מפגש ראשון יעסוק בפרטי המתווה לחזרה לעבודה, מפגש שני יעסוק בהדרכה לתיווך בלמידה מרחוק.
4. יוקפד על הגעת אנשי צוות למוסד החינוכי, בתנאי שאינם נדרשים לבידוד, שאינם בקבוצת סיכון ושאין להם ביומיים האחרונים תסמינים. כל עובד יידרש לחתום על הצהרת בריאות.
עלינו לקבל תשובה מכל אחד מכם – מי יכול להגיע לעבודה ומי איננו יכול. לא נבקש מסמך רפואי כלשהו אלא נסמוך על היושר שלכם ועל המוסר הפנימי שלכם כעובדי הוראה. אנו נידרש למצוא החלפה/פתרון למורים שלא יוכלו להגיע ללמד בתוך מוסדות החינוך.
5. תלמידי סל אישי יוכלו להגיע לבתי הספר/גנים שנקבעו כמוקדי הפעלה בכל רשות מקומית ולקבל מענה מהמורה של המרכז הטיפולי. הבאת התלמיד באחריות הוריו. מדובר על 3 ימים לכל היותר ולא יותר מ-3 שעות ביום אחד.
כדי להיערך לכך עליכם ליצור קשר עם כל ההורים, להסביר להם את הפרטים ולכתוב את התשובה בשאלון המצורף כאן. שאלות הבהרה – יש להפנות לרכזת האזורית.
6. כל מורה מתבקש ליצור קשר עם המחנכת ו/או איש קשר אחר במוסד החינוכי של כל תלמיד ולברר אילו מענים ובאיזה אופן מקבל התלמיד אותם ולקיים חשיבה משותפת איך הוא משתלב בכך.
7. מכל מורה מצופה ליצור סדירות אישית לשבוע עבודה, הכוללת את אופן התייחסותו לכל אחד מתלמידיו. לשם כך נכין לכם טבלת סדירות-שבועית שאותה תמלאו בכל שבוע.
8. אנו מתארגנים להיצע מענים של הארגון בנוסף למערך הלמידה מרחוק שאותו הנכם מכירים. מערך זה יהיה תוצר הדדי של מורים ויאפשר יעילות ומקצועיות מחד והיצע מגוון לתלמידים מאידך.
9. מומלץ וחשוב מאד להמשיך ולקיים מפגשים של קבוצות חברתיות מרחוק. היועצות והרכזות יעניקו לכם תמיכה וסיוע בכך.
10.שלוחות לימודי העשרה יפעלו מרחוק בשלב זה.
11. החיבור של סעיפים 5+6+7+8+9+10 יצור סדירות למידה שבועית לתלמידים.
12. מיגון – הצוות והתלמידים ישתמשו באמצעי מיגון במרחבים השונים במהלך היום בהתאם להנחיות משרד הבריאות. חבישת מסיכות פה-אף מציבה לתלמידינו הלק"ש אתגר עצום. אנחנו עורכים בירור וחיפוש של מסכות שקופות שיענו על הצרכים הבריאותיים והתקשורתיים גם יחד. אם ידוע לכם על מסכה טובה, אנא שתפו אותי או את הרכזת במידע וננסה למצוא מיגון המותאם לנו.
ולסיום מייל זה,
אבקש מכולכם להתאזר בסבלנות בתוך ההצפה של המידע בכלי התקשורת, בווטסאפ ובפייסבוק בימים אלה שלאחר החופשות. בתוך כל זה זכרו שני דברים: הראשון הוא לשמור על הבריאות והשני הוא למצוא את הדרך להוראה משמעותית מרחוק לכל תלמיד ותלמידה באשר הוא. בברכה,
נורית יפה
שלום לכולכם,