מרכז חינוכי טיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים משרד החינוך מחוז צפון
פקס: 04-671-2328
טלפון ראשי: 04-671-6274

מכתב לתלמיד העולה לתיכון

קישור למכתב כקובץ

20 במרץ 2018

אל ____________

שלום רב לכם בוגר/ת כתה ט' יקר/ה והוריו

 

הנדון: זכאות תלמיד עם מגבלת שמיעה לשעות תגבור בתיכון

 

בקרוב תסיים/תסיימי את כיתה ט' ותעבור/ תעברי לביה"ס התיכון. ברצוננו לספר לך על מספר שינויים שיחולו בקשר שלך עם המרכז הטיפולי ללקויי שמיעה.

מהיום שהוכרת במרכז הטיפולי כילד/ה עם לקות שמיעה עמדה לרשותך האפשרות להיעזר במורים מומחים להוראת תלמידים עם לקות שמיעה, אשר הגיעו לבית הספר ללמד אותך על פי הצרכים שנגזרו ממגבלת השמיעה ובתיאום עם צוות בית הספר.

בתיכון מתן השירות משתנה. אנו מעבירים למשרד החינוך בסוף שנת הלימודים הנוכחית פרטים מעודכנים לגבי מצב השמיעה שלך ונקבע לך קוד על פי רמת השמיעה שמופיעה בבדיקת השמיעה (אודיוגרמה). הקוד הזה ישפיע על כמות שעות העזרה שתקבל/י ולאילו התאמות תהיה זכאי / תהיי זכאית במבחני הבגרות.

שעות העזרה יועברו ישירות לתקן בית הספר בתחילת כיתה י' ועד שתסיים את התיכון. מכיוון שהשעות מועברות לבית הספר, עליו לדאוג לתת לך תגבור לימודי על פי הצורך שלך.

התהליך אורך זמן מסוים ועל מנת לקצר אותו ככל שניתן, אנו מבקשים לקבל מוקדם ככל האפשר תוצאות בדיקת שמיעה מעודכנת (מינואר 2018 והלאה) ואת פרטי בית הספר אליו אתה עובר.

את הפרטים אפשר להעביר אלינו עם המורה מהמרכז הטיפולי או ישירות לפקס שמספרו 04-6712328 (לידי אפרת). כמו כן בעת הרשמתך לתיכון מומלץ לעדכן את היועצת שבעבר קבלת תמיכה מהמרכז הטיפולי ללקויי שמיעה במחוז צפון ואתה מבקש שבית הספר יבדוק אם הזכאות הזאת נמשכת ואיך היא באה לידי ביטוי. כך גם בית הספר יידע שיש לך זכויות שחשוב לדאוג למימושן.

הפירוט לגבי מספר שעות התגבור להן אתה זכאי  יגיע רק לאחר תחילת שנת הלימודים. אם עד נובמבר לא קיבלת לביתך את המכתב ממשרד החינוך ובו הפרטים לגבי הזכאות אתה מוזמן לפנות אלי במרכז הטיפולי, בטלפון שיפורט בהמשך ולבקש לברר באיזה שלב בתהליך נמצאת הבקשה לגביך.

 

בבקשה העבירו אלי כתובת דואר אלקטרוני מעודכנת, על מנת שנוכל להעביר לכם מידע ועדכונים רלוונטיים.

אני עומדת לרשותכם ולרשות בית הספר בכל דבר ועניין הקשור למצב השמיעה או לזכויות התלמיד הנגזרות ממנו. בטלפון 04-6716274 או במייל efratco21@gmail.com.

באתר שלנו מופיע מידע נוסף שעשוי לעזור לכם לקראת המעבר, לשימושכם.

 

בברכה,

אפרת כהן – רכזת חטיבות עליונות

מרכז טיפולי מחוז צפון

 

העתק: נורית יפה, מנהלת המרכז הטיפולי ללק"ש, מחוז צפון

 

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
צריך עזרה?
לחץ כאן ומלא פרטיך

פרטי התקשרות

הסניף פתוח בימים שני, שלישי ורביעי.
יום רביעי פעילות לקבוצה הבוגרת.
הפעילות מתקיימת מ 13:00 – 16:30.

השאירו לנו הודעה ותענו בהקדם:

שינוי גודל גופנים