מרכז חינוכי טיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים משרד החינוך מחוז צפון
פקס: 04-671-2328
טלפון ראשי: 04-671-6274

מגן שר הבריאות להתנדבות


   
מגן שר הבריאות להתנדבות

טקסט מפרסום פייסבוק מחוז צפון-משרד החינוך 27/11/2022

מגן שר הבריאות להתנדבות – הוענק ל"מרכז שמע" – מרכז חינוכי-טיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחרשים במחוז הצפון (טבריה), כהוקרה והערכה על מיזם "קול הנתינה" – בו תלמידים עם מגבלת שמיעה וחרשים מקיימים הסברה בקהילה על מגבלתם.

"קול הנתינה" הוא מיזם חדשני וייחודי המחזק ומעצים תלמידים עם מוגבלות, מעלה את מודעות הציבור למגבלה ואת קשיי ההתמודדות עמה.

מיזם "קול הנתינה" נולד לפני 6 שנים מתוך רצון לתת לתלמידים עם מגבלת שמיעה כלים להתמודדות עם מגבלה שאינה נראית, ליצור אצלם חוסן ומיומנויות אישיות, שישרתו אותם בהווה ובעתיד ובכלל זה העלאת המודעות למגבלה והשלכותיה.

הדרך ממוקדת בפעולות הסברה התנדבותיות. מתנדבי המיזם, מעל 80 תלמידים בכל שנה, מגיל גן עד כיתה ט', הם תלמידים עם מגבלת שמיעה דוברי עברית וערבית, הלומדים ביישובים ברחבי המחוז. התלמיד המסביר מתנסה בחקר , למידת מושגים חדשים, עמידה מול קהל, תכנון פעילויות ועוד, אשר מעניקים לו נקודת מבט אחרת על עצמו ובד בבד, גם לסובבים אותו.

יישום המיזם כולל שימוש באמצעים שפותחו ע"י צוות קלינאי תקשורת של מרכז שמע. היישום הוא תהליך רב-שנתי, הכולל התמקצעות בקרב צוות המורים, השבחת והרחבת "ארגז" הכלים ואמצעי ההסברה של התלמידים, הרחבת גיל התלמידים המשתתפים וחשיפה לקהלים נוספים בכל שנה.

ההסברה תורמת לשילובם של התלמידים כבדי השמיעה והחרשים בקהילה ולחשיפת המוגבלות בקהילתם. תהליכי ההסברה חושפים את הכיתה ואת בית-הספר לתחומים שאינם מדוברים בו בדרך-כלל: הכרת אנשים עם מוגבלות והיחס אליהם, ההכרה באדם עם מוגבלות כשווה מבלי שהמוגבלות מגדירה אותו.

מנהלת המחוז, ד"ר אורנה שמחון, בירכה את הגב' נורית יפה, מנהלת מרכז שמע ואת צוות המרכז על יוזמה יצירתית, חדשנית, סוחפת ומלהיבה, המאפשרת למרכז לקדם את מיומנויות הבוגר הנדרשות למאה ה21 ועל ההכרה וההוקרה שקיבל המיזם משר הבריאות.

טקסט מפרסום פייסבוק נורית יפה 3/11/20222

גאווה והמון התרגשות❣️

בטקס מרשים ומרגש קיבלנו את מגן שר הבריאות להתנדבות כהערכה והוקרה למיזם הייחודי שלנו ״קול הנתינה״, בו תלמידים עם מגבלת שמיעה ממחוז צפון יוצרים מציאות אחרת באמצעות נתינה והתנדבות, ובעיקר במגוון תהליכי הסברה על מגבלת השמיעה בהובלתם.

צוות מרכז שמע מחוז צפון – צוות מרגש של אלופים, צוות ערכי וייחודי, צוות שעובד מכל הלב בשינוי חברתי.

גאה בכם מאד 🏆🏆🏆

פרסום אורנה קונקול בקבוצת חנ"מ 23/11/2022

גאווה מחוזית ‼️מיזם קול הנתינה של מרכז לקויי שמיעה מחוזי בניהולה של נורית יפה קיבל את פרס מגן שר הבריאות בטקס מרשים ומרגש היום בירושלים. המיזם מאפשר סינגור עצמי והתנדבות בקהילה לתלמידים בעלי לקויות שמיעה.

כל הכבוד. השראה לכולנו ליזמות חברתית ומנהלת וצוות פורצי דרך 🌸

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
צריך עזרה?
לחץ כאן ומלא פרטיך

פרטי התקשרות

הסניף פתוח בימים שני, שלישי ורביעי.
יום רביעי פעילות לקבוצה הבוגרת.
הפעילות מתקיימת מ 13:00 – 16:30.

השאירו לנו הודעה ותענו בהקדם: