מרכז חינוכי טיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים משרד החינוך מחוז צפון
פקס: 04-671-2328
טלפון ראשי: 04-671-6274

יום השמיעה 2022


יום השמיעה הבינלאומי-במחוז הצפון

 

לכבוד יום השמיעה הבינלאומי שחל ב-3/3/2022  תכנן צוות המרכז הטיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחרשים (מרכז שמע) בהובלת המנהלת נורית יפה, מגוון רב של פעילויות לכל הגילאים, במטרה להעלות את המודעות בקהילה למגבלת השמיעה, להשלכותיה ולשוויון לאנשים עם מגבלה זו החיים בינינו.

כחודש לפני המועד הופץ לכל מורי מרכז שמע הפרוסים בכל המחוז קול קורא לקראת יום השמיעה הבינלאומי, עם הצעה לציין יום זה בדרכם, ללא כל דרישות וללא כל תבנית. המורים וקלינאי התקשורת לקחו את הרעיון "בשתי ידיים" ופיתחו פעילויות מגוונות, תוך שיתוף התלמידים כבדי השמיעה והחרשים והצוותים החינוכיים במוסדות החינוך השונים. 

התוצאה היתה חווייתית ומעוררת התפעלות והתפרסה על פני מס' ימים:

כ-90  אנשי צוות מהמרכז הטיפולי הכינו מגוון פעילויות ביותר מ-120 מוסדות חינוך, מגן עד תיכון, והעניקו לחוש השמיעה הבלתי-נראה נראות מוחשית ומודעות גבוהה לקיומו פשוטו כמשמעו. דוגמאות: משחקי הקשבה וזיהוי קולות בסביבות תקשורתיות מאתגרות, לימוד של מבנה האוזן באופנים שונים, הדגמה של סיטואציות תקשורתיות שאיתן מתמודדים תלמידים כבדי שמיעה וחרשים ושיח כיתתי עליהן, הענקת תשורות, הפקת לוחות וכרטיסי מידע, שיתוף בסיפורים אישיים, הנחייה והסברה על מגבלת השמיעה השלכותיה בדרכים שונות ובמגוון מקומות ופורומים, לימוד שירים בשפת סימנים, אירוח תלמידים כבדי שמיעה וחרשים בוגרים, הסברים על מכשירי השמיעה, לימוד כללים לתקשורת נכונה עם כבדי שמיעה וחרשים ועוד ועוד. כמו כן הפצנו ברשתות החברתיות פרופילים ובהם מסרים לתקשורת נכונה עם אנשים כבדי שמיעה וחרשים, והללו התפשטו במהירות, תוך הבעת עניין והתייחסויות.

ההתגייסות של צוותי החינוך במוסדות החינוך הייתה מרגשת במיוחד. נראתה פתיחות ורצון לתת נוכחות ונראות לנושא השמיעה ומוגבלות בשמיעה ולתת מקום ראוי והולם לתלמידים עם מגבלת השמיעה בכל גיל.

הפעילויות הן פרי יזמות ויצירתיות של מורי שמע והם שבחרו לעשות כל מה שמתאים והולם לטעמם. תהליכי התכנון כללו היוועצות עם התלמידים כבדי השמיעה והחרשים, תוך תרגול מיומנויות המאה ה-21 והישענות על חוזקות אישיות.

בעקבות מיזם ״קול הנתינה״ של מרכז שמע, המעודד התנדבות ונתינה של תלמידים כבדי שמיעה וחרשים, הפכו בשנים האחרונות התלמידים עם מגבלת השמיעה לשגרירי הסברה על המגבלה והשלכותיה, וביום השמיעה הבינלאומי הם נתנו את הטון, כיכבו והובילו פעילויות רבות.

                                                                    

קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
צריך עזרה?
לחץ כאן ומלא פרטיך

פרטי התקשרות

הסניף פתוח בימים שני, שלישי ורביעי.
יום רביעי פעילות לקבוצה הבוגרת.
הפעילות מתקיימת מ 13:00 – 16:30.

השאירו לנו הודעה ותענו בהקדם:

שינוי גודל גופנים