מרכז חינוכי טיפולי לתלמידים כבדי שמיעה וחירשים משרד החינוך מחוז צפון
פקס: 04-671-2328
טלפון ראשי: 04-671-6274

הנחיות 1/5/2020

צוות יקר,

לפניכם הודעת משרד החינוך בעקבות החלטת הממשלה מהיום 1.5.2020 לגבי חזרה למוסדות החינוך והמשך שגרת הקורונה. יש לקרוא היטב את כל הפרטים.
 
החל מיום ראשון 3.5.2020 חוזרים באופן הדרגתי ללימודים:
● כיתות א-ג
● כיתות יא-יב
● תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא
● החינוך החרדי ז-יא
▬▬▬▬▬▬▬▬
על רקע המורכבות במציאות הקיימת – החזרה תעשה באופן הדרגתי כדי לאפשר לכלל הרשויות וצוותי החינוך להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות
▬▬▬▬▬▬▬▬

מערכת החינוך תפתח את שעריה כבר ביום א' הקרוב, ה- 3.5 לחזרה הדרגתית ומסודרת של בתי הספר. בימים הקרובים תערכנה הרשויות ובתי הספר בשורה של היבטים, שכוללים בין היתר: היערכות מנהלתית, ניקיונות, חלוקת הכיתות, הכנת צוותי החינוך, קביעת קבוצות, שיבוץ תלמידים, חלוקת כיתות, חלוקת הקבוצות, הכנת חדרי המורים, הכנת חומרי לימוד ועדכון התלמידים והוריהם. תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים  יסתיים לכל המאוחר עד לתאריך ה- 5.5.2020.

המשרד עובד בשיתוף פעולה מלא עם מרכז השלטון המקומי ועם משרד הבריאות כדי להבטיח את פתיחתם התקינה של מוסדות החינוך. רשויות ובתי ספר שערוכים, יוכלו להתחיל את הלימודים ביום ראשון. רשויות שנדרשות להן ימי היערכות נוספים, ישלימו אותם בימים הקרובים.  

כאמור, במסגרת החלטת וועדת השרים לענייני קורונה מהיום (שישי) יחזרו ללמוד 5 שכבות גיל בחינוך הכללי ו-5 שכבות גיל בחינוך החרדי, כמפורט פה:
▪️ כיתות א-ג בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: ילמדו 5 ימים בשבוע, בימים: א-ה, 5 שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.
▪️ כיתות יא-יב בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.
▪️ בחינוך החרדי: יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א. המשרד יפרסם עדכון בהמשך.


▪️ חינוך מיוחד– כל תלמידי החינוך המיוחד מגיל 21-3 יחזרו ללמוד, בימים א-ה, בין השעות: 08:00-14:00. תלמידי החינוך המיוחד בחברה הערבית ילמדו עד לשעה 13:00 בשל צום הרמדאן. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד לשעה 13:00 בימים א-ה. תלמידים משולבים (גנים, כיתות ד-י) ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו על ידי הרשות המקומית, כפי שהיה עד היום. תלמידי כיתות יא-יב שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה.
 
▪️ נוער בסיכון (הלומדים במרכזי חינוך טכנולוגיים, מפתנים ותוכנית הילה). המשרד יפרסם הודעה בהמשך.
 
▪️ גני ילדים 3-6 ישובו לפעילות בתאריך 10.5.20. החזרה לפעילות תתקיים בכפוף להערכת מצב שתעשה בנושא.
 
▪️ כיתות ד'-י' – יגובש מתווה לחזרה ללימודים במהלך חודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.

במשרד שבים ומציינים כי מערכת החינוך תחל את לימודיה באופן הדרגתי, במתכונת של קבוצות קטנות שיכילו עד 17 תלמידים, תוך שמירה על פי כללי המניעה וההיגיינה שייקבעו בתיאום עם משרד הבריאות.
כאמור, החזרה תעשה על פי ההיערכות של כל רשות ובית ספר, כדי לאפשר להם להיערך באופן ראוי. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות).

בתי הספר יעדכנו את התלמידים וההורים אודות מועד החזרה ללימודים.

המשרד יפרסם את המתווים המעודכנים כבר במוצאי שבת הקרוב. על רקע המציאות המורכבת והמשתנה, ימשיך המשרד לנטר ולעדכן באופן שוטף בדבר כל התפתחות חדשה. 

 
 
הבהרות נוספות שחשוב שתדעו:
1. מיום א׳ 3 למאי מצופה מכלל הצוות לחזור לעבודה במוסדות החינוך. מורה שנבצר ממנו להגיע לבית הספר נדרש להביא אישור רפואי.
2. בכל יום ויום נדרשים כל באי בית הספר או מוקדי ההפעלה למלא הצהרת בריאות.
3. אורחות החיים בבית הספר יתנהלו בהתאם להנחיות לשמירת מרחק, הימנעות מאביזרים משותפים, מינימום מפגש ומגע בין אנשים ועוד.
4. בזמן ההוראה בלבד (השיעור) אין חובת חבישת מסכה.
5. ישיבות מורים יוכלו להתקיים בחדר בגודל מתאים ועד 8 אנשים לכל היותר. בפורום גדול יותר ניתן לקיים רק ישיבה מקוונת.
6. לא יתקיימו טקסים והתכנסויות.
7. משרת המורה או מטפל שעובד בכמה מסגרות חינוכיות (כמו מורי שמע) עדיין לא ברורה ואנו מחכים להבהרות בעניין זה, על מנת שכל מורה יידע כמה תלמידים הוא ילמד ובכמה מסגרות. ביום א' 3 למאי ממשיכים להגיע למוקדי ההפעלה כמו לפני פרסום זה. 
8. בתי הספר היסודיים ייפתחו שעריהם 5 ימים בשבוע.
9. ככלל – יש הרבה מאד נהלים והנחיות לשמירה על הבריאות ובתי הספר נדרשים לדקדק בהרבה פרטים חדשים, מה שצפוי להיות מורכב מכל הבחינות. יחד עם זאת, זוהי הדרך לשמירה על בריאותנו.
10. ילדים עם סל אישי מכיתות א-ג ילמדו בקבוצה עם מחצית כיתתם וימשיכו לקבל ככל האפשר את המענים והתמיכות מהסל האישי. 
11. ילדים עם סל אישי, וילדי חנ״מ מכיתה ד׳ ומעלה ימשיכו ללמוד במוקדי ההפעלה כפי שכבר פועלים. מורה שנוסע למוקד הפעלה חייב ליידע מראש את הרכזת האזורית.
12. כיתות א-ג' ילמדו בקבוצות קבועות של כחצי כיתה. כל קבוצה בכיתה נפרדת. מצב זה עשוי ליצור מצוקת כוח-אדם בבתי הספר. אגף כוח-אדם במשרד החינוך נערך לתגבר את בתי הספר בהתאם לצורך ולכן אם תקבלו פנייה ממנהל בי"ס רגיל לעבוד באופן קבוע בבית הספר הרגיל – עליכם ליידע את הרכזת האזורית על כך לפני מתן תשובה חיובית למנהל ביה"ס הרגיל. כל פנייה כזו חייבת לעבור להתייעצות עימי.
13. בחלוקת הקבוצות בכתות א-ג' שימו לב לכך שילדים לקויי שמיעה יישארו ללמוד בכיתה המונגשת. במידה והתלמיד שובץ לקבוצת למידה אחרת – יש ליצור קשר עם מנהל ביה"ס ולהסביר לו הנחייה זו.
 
כאמור, פרטים נוספים יעודכנו בתחילת השבוע.
 
בברכת סופשבוע נעים ובריאות טובה!
נורית יפה
קידום אתרים אורגני קידום אתרים אורגני
צריך עזרה?
לחץ כאן ומלא פרטיך

פרטי התקשרות

הסניף פתוח בימים שני, שלישי ורביעי.
יום רביעי פעילות לקבוצה הבוגרת.
הפעילות מתקיימת מ 13:00 – 16:30.

השאירו לנו הודעה ותענו בהקדם:

שינוי גודל גופנים