לכולכם שלום,
יש ליידע את הגורמים הרלוונטיים במוסדות החינוך בהם הנך מלמד, את התלמידים והוריהם.
• עובד הוראה שבחר לא להתחסן ולא להציג בדיקה לא ייכנס למוסדות החינוך. עדיין לא פורסמו החלטות אגף כוח-אדם וגזברות לגבי המשך עבודתם של עובדים אלה.
30/8/2021
סגל יקר,
22/8/2021
סגל יקר,
- רציפות התפקוד של מערכת החינוך היא יעד לאומי בשגרה בכלל ובחירום בפרט. אנו נמצאים בתקופת חירום ולכן עלינו (כולנו) לעשות מאמץ לשמור ככל האפשר על שגרת לימודים. רציפות התפקוד תאפשר גם לצמצם קשיים רגשיים, חברתיים ולימודיים שצברו התלמידים בשנתיים האחרונות. לפיכך – מערך החינוך המיוחד יעבוד בכל מצב של תחלואה וללא קשר לצבע הרמזור של הרשויות המקומיות.
- כדי לשמור על רציפות התפקוד הלימודי נוקט משרד החינוך בכמה מהלכים בו-זמנית שתפקידם לנטר ולבודד תחלואה גלויה וסמויה.
- 2.1 – ביצוע בדיקות דם סרולוגיות (לגילוי רמת נוגדנים) לתלמידים בגילאי 3-12. ככל שיותר תלמידים יתגלו כמחלימים כך הם יוכלו להימנע מריבוי ימי בידוד.
- 2.2 – ביצוע בדיקות אנטיגן לפני פתיחת שנה"ל – לגילוי תחלואה סמויה לתלמידים בגילאי 3-16. מדובר בערכות בדיקה עצמית שיחולקו להורים ברשויות המקומיות. פרטים יפורסמו ע"י מנהלי מוסדות החינוך לכל ההורים. הורים תלמידי חנ"מ בכיתות על-אזוריות יוכלו לקבל את הערכות ברשות המקומית בה הם מתגוררים.
- 2.3 – שמירה קפדנית על אורחות חיים במוסד החינוכי – מסכות, חיטוי, צמצום מגעים ככל האפשר. צמצום מגעים פירושו הימנעות מהתקהלויות, שמירת מרחק, תכנון מרחבי למידה והוראה בנפרד ועוד.
- 2.4 – מודל בידוד מותאם – על מנת לצמצם ימי הוראה ולמידה פרונטליים. על מנת לייעל את הבקרה הוקם מרכז שליטה (משל"ט) לניהול הנתונים המסייע למנהלי בתי הספר. היות והמרכז הטיפולי איננו בית ספר אנו ננהל את מעקב הבידוד שלנו כפי שעשינו בשנה"ל הקודמת, בעזרת שאלון כניסה לבידוד שאותו תמלאו בכל פעם שתכנסו לבידוד.
- מודל הבידוד לוקח בחשבון נתוני התחסנות. בימים הקרובים אשלח לכם שאלון אישי לעניין זה. עליכם להבין שהמטרה היא מניעת בידוד מיותר למורים+הורים+תלמידים ולכן מידע זה נחוץ. כמו כן – עשויים לחול שינויים בשיבוץ תלמידים למורים שאינם מחוסנים, על מנת לצמצם מגעים.
- כניסת גורמי חוץ – גורמי חוץ יכולים להכנס למוסדות החינוך רק בהצגת תו ירוק. מורי שמע אינם גורמי חוץ, אלא חלק מהמערך החינוכי. יחד עם זאת צפוי שבחלק מן המוסדות יבקשו מכם להציג תו ירוק או לברר אם אתם מחוסנים.
- ביקורי בית – הנושא נמצא בבירור. פרטים בהמשך.
- בפורטל עובדי הוראה ובפורטל הורים ובאתר לומדים בבטחון נמצא מידע רב ומומלץ לקרוא.
- הוראה ולמידה היברידית ימשיכו להוות בסיס איתן לעבודתנו. בעזרת כלים מתוקשבים נשמור על רציפות התפקוד הלימודי של התלמידים, על רציפות הפיתוח המקצועי של הצוות ועל רציפות הקשר הבין-אישי מורה-תלמיד, מורה-רכזת, וכך בכל ממשקי העבודה. תקשורת טובה ורציפה תסייע לנו לשמור על חוסן אישי וארגוני לאורך שנת הלימודים הקרובה. בהתאם לצרכים שאתם תעלו נעזור לכולם בהדרכה, למידה ותרגול עבודה ותקשורת בכלים וירטואליים.
תשפ"א:
אתגר הקורונה – סגר ינואר 2021 – פרטים ראשונים ערב 7/1/2021
לכולכם שלום,
15/11/2020
שלום לכולכם,
5. לומדים בבטחון – אתר מערכת החינוך לשגרת קורונה.
5-11-2020
שלום רב לכולכם,
5. לומדים בבטחון – אתר מערכת החינוך לשגרת קורונה.
סגל יקר,
19-10-2020
סגל יקר,
שלום לכולכם,
מי בחג הסוכות ומי בעבודה, מקווה שכולכם בטוב!
מיידעת שעוד סביבות מתוקשבות נפתחו עבורנו לעבודה עם התלמידים:
מלינגו – מילון רב-מילים: מילון עברי-עברי מקיף מקוון לכיתו א' עד ט': www.ravmilim.co.il
ניתן להיכנס דרך הזדהות אחידה של משרד החינוך (שם משתמש וסיסמא של משרד החינוך).
סביבת "אופק" לדוברי ערבית:
ערבית לדוברי ערבית, לכיתות א' עד ו'.
ניתן להיכנס דרך הזדהות אחידה של משרד החינוך (שם משתמש וסיסמא של משרד החינוך).
סביבת גלים:
https://www.galim.org.il/?lang=he
הדרכה למורים על גלים – https://drive.google.com/file/d/1qsKlst4w0fWT-EuPLg9yxI3V0gYRvw9h/view?usp=sharing
איך להקצות משימה? ואיך לקבל מעקב ומיפוי כיתתי? https://youtu.be/X9ikfIF9Pn4
ובנוסף מה שכבר פרסמנו:
סביבת ג'ינג'ים – כניסה בהזדהות אחידה (קוד וסיסמא של משרד החינוך) לכל השנה.
סביבת הסוד של מיה – פתוח לתקופת החגים לכל ילדי הגן והוריהם מ-17/9/2020 עד 11/10/2020) ללא עלות.
יש להכנס לאתר, לבצע הרשמה מלאה ולהזין בעמוד השני קוד 20.
אתר זה זמין בדפדפן אקספלורר בלבד.
לשאלות – פנו ישירות לטלי אילני, ilanitali@gmail.com
בברכה והנאה,
נורית יפה וטלי אילני
שלום לכולכם,
17/9
16/9/2020 סגל יקר,
6-9-2020
מיפוי אמצעי קצה ספטמבר 2020
שלום לכולכם,
10/06/2020
שלום לכולם,
החזרה ללימודים במוסדות החינוך בימי הקורונה העלתה שאלה לגבי הדרך להתמודד עם הפעלת מערכות ההגברה שיש להן אביזרים נוספים שאינם על האוזן.
לפי הנחיות משרד הבריאות (העדכניות לתקופה זו) יש לדאוג לניקוי וחיטוי שוטף של האביזרים בהם משתמשים מספר אנשים, וביניהם גם משדרי מערכות ההגברה למיניהם (האישיות והכיתתיות).
לאחר התייעצות עם מספר גורמים המתמחים במערכות אלו, אנו מביאים בפניכם הדגשים והמלצות לשימוש בטוח יותר, חיטוי מערכות ההגברה
בברכה,
נורית וצוות קה"ת.
ערב טוב! 30/5/2020
בשל תחלואה נוספת שהתגלתה במערכת החינוך הוחלט הערב במשרד החינוך על המשך למידה במוסדות החינוך מלבד באיזורים אדומים ובמוסדות חינוך שבהם יש הדבקה.
יחד עם זאת, העלייה במספר החולים מדאיגה ולכן חייבת להיות הקפדה יתרה על הנהלים ושמירה על משמעת אישית גבוהה הכוללת:
הוראה עם מסכות או מגן שקוף,
נוכחות במרחב הבית ספרי עם מסכות,
שמירה על מרחק ככל האפשר,
שטיפת ידיים בסבון בתכיפות גבוהה,
הימנעות מהעברת אביזרים מאחד לשני,
הימנעות ממגע ישיר במשטחים, ידיות וכו׳.
הימנעות מהגעה לישיבות וחדרי מורים ומהתקהלויות מיותרות.
יש להמשיך ולהיות במודעות גבוהה לכל נושא ההדבקה וההידבקות, להמשיך להקפיד על הגיינה ולא להגיע למוסד החינוכי למי שיש לו אחד מתסמיני הקורונה.
מי שנאלץ לשהות בבידוד או נדבק חייב ליידע אותי במייל את הפרטים ואני מחוייבת לדווח למטה מחוז צפון.
אני מבקשת מכל אחת ואחד מכם בכל לשון של בקשה לשמור על הנהלים, שמטרתם למנוע הידבקות ולמנוע הדבקה.
מאחלת בריאות טובה ושבוע טוב לכולם!
נורית יפה
אתגר הקורונה – עדכונים 27/5/2020
שלום לכולכם,
Corona Instructions 26.5
הערכה מסכמת תש"פ בצל תקופת הקורונה 27/5/2020
מורים יקרים,
הערכה מעצבת ומסכמת קורונה 2 תשפ (1)
אתגר הקורונה – חזרה לשגרה חדשה, שבת 16.5.2020
ערב טוב לכולכם,
תהליך החזרה לשגרה חדשה לא יקרה ביום אחד וההתמודדות עשויה להיות (שוב) מבלבלת ומעוררת שאלות וחששות. יחד עם זאת חשוב לי לומר שכולנו נמצאים במציאות שבה שיח ושותפות, דאגה הדדית ואחריות אישית וציבורית יעזרו לנו להתנהל.
הרשויות המקומיות נערכות ליישום וכך כל מוסדות החינוך. באיזורים הדורשים הסעות כנראה שהתהליך יהיה מעט ארוך יותר.
חטיבות הביניים וכיתה י' –
כל בי"ס התבקש לעשות מיפוי על מנת לאתר את התלמידים שבמהלך התקופה צברו פערים, התקשו בלמידה מרחוק, היו פאסיביים או הראו מצוקה רגשית/חברתית, על מנת לנסות להתאים מענים. לכן, כל מורי המרכז הטיפולי מתבקשים ליצור קשר עם מחנכי/ות התלמידים וליידע על קשיים, מצוקות, פערים בכל תחום שראיתם.
– צוות פרא רפואי, כולל מומחי תחום שמיעה: הוסרה המגבלה של היקף המוסדות שעובד מטפל כל עוד הטיפול ניתן באופן פרטני (כלומר, מורה שעובד רק פרטני, יוכל לחזור וללמד את כל תלמידיו). לא ניתן לעבוד עם קבוצה חברתית של תלמידים, אלא אם כן כל תלמידי הקבוצה שייכים לאותה קפסולה.
– כניסה של הורים למוסד החינוכי: תתאפשר במידת הצורך והנחיצות, רק בתיאום עם המנהל ובכפוף להגבלות משרד הבריאות.
להרשמה מלאו את הפרטים כאן ההרשמה פתוחה עד היום יום ה' בשעה 18:00- הקישור למפגש יישלח לכל הנרשמים ביום א' ה-10.5.20 בשעות הבוקר במייל שצויין על-ידי הנרשם בטופס ההרשמה.
1/5/2020:
צוות יקר,
● כיתות א-ג
● כיתות יא-יב
● תלמידי החינוך המיוחד באופן מלא
● החינוך החרדי ז-יא
▬▬▬▬▬▬▬▬
על רקע המורכבות במציאות הקיימת – החזרה תעשה באופן הדרגתי כדי לאפשר לכלל הרשויות וצוותי החינוך להיערך בהתאם להנחיות משרד הבריאות
▬▬▬▬▬▬▬▬
מערכת החינוך תפתח את שעריה כבר ביום א' הקרוב, ה- 3.5 לחזרה הדרגתית ומסודרת של בתי הספר. בימים הקרובים תערכנה הרשויות ובתי הספר בשורה של היבטים, שכוללים בין היתר: היערכות מנהלתית, ניקיונות, חלוקת הכיתות, הכנת צוותי החינוך, קביעת קבוצות, שיבוץ תלמידים, חלוקת כיתות, חלוקת הקבוצות, הכנת חדרי המורים, הכנת חומרי לימוד ועדכון התלמידים והוריהם. תהליך ההכנה של הרשויות וצוותי החינוך ובכלל זה קליטת התלמידים יסתיים לכל המאוחר עד לתאריך ה- 5.5.2020.
המשרד עובד בשיתוף פעולה מלא עם מרכז השלטון המקומי ועם משרד הבריאות כדי להבטיח את פתיחתם התקינה של מוסדות החינוך. רשויות ובתי ספר שערוכים, יוכלו להתחיל את הלימודים ביום ראשון. רשויות שנדרשות להן ימי היערכות נוספים, ישלימו אותם בימים הקרובים.
כאמור, במסגרת החלטת וועדת השרים לענייני קורונה מהיום (שישי) יחזרו ללמוד 5 שכבות גיל בחינוך הכללי ו-5 שכבות גיל בחינוך החרדי, כמפורט פה:
▪️ כיתות א-ג בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: ילמדו 5 ימים בשבוע, בימים: א-ה, 5 שעות לימוד מדי יום. הלמידה תתקיים בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.
▪️ כיתות יא-יב בחינוך הממלכתי והממלכתי דתי: יגיעו לתגבורים ומרתונים לימודיים לקראת הכנה לבגרות, בקבוצות קטנות של עד 17 תלמידים.
▪️ בחינוך החרדי: יחזרו ללמוד שכבות הגיל המקבילות לכיתות ז'-י״א. המשרד יפרסם עדכון בהמשך.
▪️ חינוך מיוחד– כל תלמידי החינוך המיוחד מגיל 21-3 יחזרו ללמוד, בימים א-ה, בין השעות: 08:00-14:00. תלמידי החינוך המיוחד בחברה הערבית ילמדו עד לשעה 13:00 בשל צום הרמדאן. כיתות חינוך מיוחד בבתי ספר רגילים ילמדו עד לשעה 13:00 בימים א-ה. תלמידים משולבים (גנים, כיתות ד-י) ימשיכו לקבל מענה לימודי וטיפולי במוקדים שייקבעו על ידי הרשות המקומית, כפי שהיה עד היום. תלמידי כיתות יא-יב שניגשים לבחינות הבגרות ילמדו יחד עם חבריהם לכיתה.
▪️ נוער בסיכון (הלומדים במרכזי חינוך טכנולוגיים, מפתנים ותוכנית הילה). המשרד יפרסם הודעה בהמשך.
▪️ גני ילדים 3-6 ישובו לפעילות בתאריך 10.5.20. החזרה לפעילות תתקיים בכפוף להערכת מצב שתעשה בנושא.
▪️ כיתות ד'-י' – יגובש מתווה לחזרה ללימודים במהלך חודש מאי ולא יאוחר מהתאריך 1.6.20.
במשרד שבים ומציינים כי מערכת החינוך תחל את לימודיה באופן הדרגתי, במתכונת של קבוצות קטנות שיכילו עד 17 תלמידים, תוך שמירה על פי כללי המניעה וההיגיינה שייקבעו בתיאום עם משרד הבריאות.
כאמור, החזרה תעשה על פי ההיערכות של כל רשות ובית ספר, כדי לאפשר להם להיערך באופן ראוי. בשלב זה, הלימודים לא יוגדרו כחובה (זולת מבחני הבגרות).
בתי הספר יעדכנו את התלמידים וההורים אודות מועד החזרה ללימודים.
המשרד יפרסם את המתווים המעודכנים כבר במוצאי שבת הקרוב. על רקע המציאות המורכבת והמשתנה, ימשיך המשרד לנטר ולעדכן באופן שוטף בדבר כל התפתחות חדשה.
2. בכל יום ויום נדרשים כל באי בית הספר או מוקדי ההפעלה למלא הצהרת בריאות.
3. אורחות החיים בבית הספר יתנהלו בהתאם להנחיות לשמירת מרחק, הימנעות מאביזרים משותפים, מינימום מפגש ומגע בין אנשים ועוד.
4. בזמן ההוראה בלבד (השיעור) אין חובת חבישת מסכה.
5. ישיבות מורים יוכלו להתקיים בחדר בגודל מתאים ועד 8 אנשים לכל היותר. בפורום גדול יותר ניתן לקיים רק ישיבה מקוונת.
6. לא יתקיימו טקסים והתכנסויות.
7. משרת המורה או מטפל שעובד בכמה מסגרות חינוכיות (כמו מורי שמע) עדיין לא ברורה ואנו מחכים להבהרות בעניין זה, על מנת שכל מורה יידע כמה תלמידים הוא ילמד ובכמה מסגרות. ביום א' 3 למאי ממשיכים להגיע למוקדי ההפעלה כמו לפני פרסום זה.
8. בתי הספר היסודיים ייפתחו שעריהם 5 ימים בשבוע.
9. ככלל – יש הרבה מאד נהלים והנחיות לשמירה על הבריאות ובתי הספר נדרשים לדקדק בהרבה פרטים חדשים, מה שצפוי להיות מורכב מכל הבחינות. יחד עם זאת, זוהי הדרך לשמירה על בריאותנו.
10. ילדים עם סל אישי מכיתות א-ג ילמדו בקבוצה עם מחצית כיתתם וימשיכו לקבל ככל האפשר את המענים והתמיכות מהסל האישי.
11. ילדים עם סל אישי, וילדי חנ״מ מכיתה ד׳ ומעלה ימשיכו ללמוד במוקדי ההפעלה כפי שכבר פועלים. מורה שנוסע למוקד הפעלה חייב ליידע מראש את הרכזת האזורית.
קישור לקובץ: עקרונות לשיח החזרה לשגרת קורונה
ערב טוב לכולכם,
עם החזרה ללימודים לאחר חופשת פסח ואביב, כלל המורים ממשיכים בהוראה מרחוק וקשר משמעותי עם תלמידיהם ויחד עם זאת מתחילים בחזרה מדורגת ואיטית להוראה במוסדות החינוך.
משרד החינוך הוציא מתווה מפורט, אשר כולל פרטים רבים ואנו ניערך לביצוע מהיר של ההתאמות הנדרשות לארגון שלנו.
במייל זה אמסור לכם הנחיות ראשונות לביצוע המתווה ונקודות להתייחסות שיעזרו לכל מורה ולנו כארגון להתארגן מהר ולתת מענה מיטבי ככל האפשר, למרות המגבלות הרבות.
צוות יקר, זוהי העת להשתמש בכל היכולות האישיות שלנו להסתגלות מהירה, לגמישות, לסבלנות ולאורך רוח. הפעם אין מדובר בסיסמאות יפות, אלא במילים שמתארות מציאות. לשם כך על כולנו להתמצא בכל הפרטים, לשמור על ההגבלות ולתת הזדמנות להקלות, וכל זה כדי שנשמור על הבריאות האישית שלנו והבריאות של הציבור שסביבנו.
אני מבקשת בכל לשון של בקשה לקרוא הכל, מילה במילה.
1. המתווה מתייחס לעבודת המורים בלמידה מרחוק וגם במוסדות חינוך נבחרים, שיהוו מוקדי הפעלה בכל רשות מקומית. אל מוקדי ההפעלה יגיעו תלמידי החינוך המיוחד ותלמידי סל אישי, בקבוצות קטנות (לכל היותר 3 תלמידים) למס' שעות מועט, ובכפוף להנחיות משרד הבריאות.
2. כל המורים ועובדי ההוראה חוזרים לעבודה סדירה בהתאם להסכמי השכר, ונדרש מכולם לתעד את עבודתם ולדווח עליה. משרד החינוך מקיים בקרה צמודה אחר עבודת המורים ויהיה קשר בין הבקרה לבין השכר החודשי.
3. הרכזות האזוריות יקבעו מפגשי הדרכה לקבוצות ההדרכה. המפגשים הינם חובה לכל המורים. מפגש ראשון יעסוק בפרטי המתווה לחזרה לעבודה, מפגש שני יעסוק בהדרכה לתיווך בלמידה מרחוק.
4. יוקפד על הגעת אנשי צוות למוסד החינוכי, בתנאי שאינם נדרשים לבידוד, שאינם בקבוצת סיכון ושאין להם ביומיים האחרונים תסמינים. כל עובד יידרש לחתום על הצהרת בריאות.
עלינו לקבל תשובה מכל אחד מכם – מי יכול להגיע לעבודה ומי איננו יכול. לא נבקש מסמך רפואי כלשהו אלא נסמוך על היושר שלכם ועל המוסר הפנימי שלכם כעובדי הוראה. אנו נידרש למצוא החלפה/פתרון למורים שלא יוכלו להגיע ללמד בתוך מוסדות החינוך.
5. תלמידי סל אישי יוכלו להגיע לבתי הספר/גנים שנקבעו כמוקדי הפעלה בכל רשות מקומית ולקבל מענה מהמורה של המרכז הטיפולי. הבאת התלמיד באחריות הוריו. מדובר על 3 ימים לכל היותר ולא יותר מ-3 שעות ביום אחד.
כדי להיערך לכך עליכם ליצור קשר עם כל ההורים, להסביר להם את הפרטים ולכתוב את התשובה בשאלון המצורף כאן. שאלות הבהרה – יש להפנות לרכזת האזורית.
6. כל מורה מתבקש ליצור קשר עם המחנכת ו/או איש קשר אחר במוסד החינוכי של כל תלמיד ולברר אילו מענים ובאיזה אופן מקבל התלמיד אותם ולקיים חשיבה משותפת איך הוא משתלב בכך.
7. מכל מורה מצופה ליצור סדירות אישית לשבוע עבודה, הכוללת את אופן התייחסותו לכל אחד מתלמידיו. לשם כך נכין לכם טבלת סדירות-שבועית שאותה תמלאו בכל שבוע.
8. אנו מתארגנים להיצע מענים של הארגון בנוסף למערך הלמידה מרחוק שאותו הנכם מכירים. מערך זה יהיה תוצר הדדי של מורים ויאפשר יעילות ומקצועיות מחד והיצע מגוון לתלמידים מאידך.
9. מומלץ וחשוב מאד להמשיך ולקיים מפגשים של קבוצות חברתיות מרחוק. היועצות והרכזות יעניקו לכם תמיכה וסיוע בכך.
10.שלוחות לימודי העשרה יפעלו מרחוק בשלב זה.
11. החיבור של סעיפים 5+6+7+8+9+10 יצור סדירות למידה שבועית לתלמידים.
12. מיגון – הצוות והתלמידים ישתמשו באמצעי מיגון במרחבים השונים במהלך היום בהתאם להנחיות משרד הבריאות. חבישת מסיכות פה-אף מציבה לתלמידינו הלק"ש אתגר עצום. אנחנו עורכים בירור וחיפוש של מסכות שקופות שיענו על הצרכים הבריאותיים והתקשורתיים גם יחד. אם ידוע לכם על מסכה טובה, אנא שתפו אותי או את הרכזת במידע וננסה למצוא מיגון המותאם לנו.
ולסיום מייל זה,
אבקש מכולכם להתאזר בסבלנות בתוך ההצפה של המידע בכלי התקשורת, בווטסאפ ובפייסבוק בימים אלה שלאחר החופשות. בתוך כל זה זכרו שני דברים: הראשון הוא לשמור על הבריאות והשני הוא למצוא את הדרך להוראה משמעותית מרחוק לכל תלמיד ותלמידה באשר הוא. בברכה,
נורית יפה
שלום לכולכם,
לקראת היציאה לחופשות פסח ואביב.
אתגר הקורונה, יום ד' 1/4/2020
שלום לכולכם,
שלום לכולכם,
בוקר טוב, בעקבות ההסכם שהושג בין הסתדרות המורים והאוצר, *חזר מערך הלמידה מרחוק להיקפי פעילות מלאים – כפי שראינו בתחילת שבוע שעבר.*
העיקרון שטמון בבסיסו של ההסכם חשוב – *הוראה מרחוק היא הוראה לכל דבר.* בהתאם לסיכום, עובדי ההוראה יקבלו שכר מלא, יקיימו שגרת לימודים, ויוסיפו עוד 9 ימי עבודה בחופשת הקיץ.
היום, בשעות הצהריים, *נפרסם את לוח בחינות הבגרות החדש.* העברנו את בחינות הבגרות הגדולות לחודשים יוני-יולי, ובתיאום עם צה"ל מתחנו את לוח הבחינות עד סוף חודש יולי, כולל מועדי ב'. כמו כן, *נפרסם היום את יתר לוח המיקודים לבחינות הבגרות,* ובכך נשלים את כל תהליך המיקוד – עבור 270 בחינות.
ראוי, בהזדמנות זו, *להוקיר ולשבח את עובדי ההוראה:* בזמן קצר מאוד ראינו כיצד סיגלו המורים והגננות פרקטיקות הוראה חדשות, למדו כיצד להפעיל את הטכנולוגיות הקיימות ללמידה מרחוק, ופעלו ליצירת שגרת לימודים חדשה – בתנאים לא פשוטים.
מנהלי בתי הספר מתבקשים להפעיל את מערך הלמידה מרחוק במלוא העוצמה , להנחות הרכזים המורים והגננות להעלות משימות ולהכין לוחות זמנים המשלבים למידה ,הפגה ומענה רגשי ולשלב בלוחות הזמנים את שידורי האולפנים , יש להעלות את רכזי התקשוב ולהפעיל המרחבים הכיתתיים
מנהלי החטיבות העליונות יתרכזו בשיעורים מקוונים לקראת הבגרות , מנהלי בתי הספר מתבקשים לתת דגש מיוחד לכתות מב״ר ואתגר במרחבים הכיתתיים המותאמים לאוכלוסיה זו .
יש לתת מענה מיוחד לתלמידי החינוך המיוחד המשולבים בבתי הספר.
גננים וגננות מתבקשים ליצור קשר עם ילדי הגנים בכל האמצעים המקוונים ובמידת היצירתיות השורה עליכם ,תוך התייחסות מיוחדת לילדי החינוך המיוחד המשולבים בגנים.
גננים וגננות הזקוקים לתמיכה יפנו לפיקוח על גני הילדים ונעמיד לרשותכם את כל המידע הנחוץ כדי להפעיל למידה מרחוק בכל האמצעים שעומדים לרשותכם.
בהצלחה לכולנו,
אנחנו בשביל התלמידים , יחד ננצח ! כוחנו באחדותינו!
בברכה,
ד״ר אורנה שמחון ,מנהלת מחוז הצפון
שלום לכולכם,
אז אחרי חיוך גדול ותודה, הרעיון הוא להעביר את זה הלאה… ממש כמו בסרטון שלפניכם: (מומלץ מומלץ מומלץ!) https://youtu.be/bzE9lOEuu8M
תראו כמה פשוט לעשות טוב, לעודד ולהעלות חיוך למישהו אחר (סבא/סבתא/חברים מהכיתה…), כן…. גם מרחוק!
בפורטל עובדי הוראה, תחת המרחב הפדגוגי נמצאים קבצים וסרטונים להדרכה על שימוש בכלים מתוקשבים פשוטים, כמו זום. כמו כן קישור לאתרים שונים ומאגרים של חומרי הוראה. קבצי ההדרכה פשוטים וברורים.
21/3 ערב טוב לכולכם,
שגרת חירום בצל הקורונה – מכתב ערב יום ה' 19/03/2020
בוקר טוב לכולכם 17/3,
15/3 ערב טוב לכולם,
__________