השפעת לקות השמיעה על התפקוד: על פי ארגון הבריאות העולמי World -Health Organization, (משנת 2002): לקות שמיעה יכול לגרום לפיגור בהתפתחותו של האדם בעל הלקות. זאת בשל פגיעה ברכישת השפה ובהתפתחות הקוגניטיבית ובהישגים הלימודיים העתידיים.
השפעה על מכלול החיים של הילד:
התפתחות התקשורת והשפה מעוכבת ולכן במקרים רבים רמת השפה של הילד בהבנה ובהבעה תהיה נמוכה ביחס לגילו. עם זאת חשוב להבין שרמת השפה של הילד איננה מעידה על הפוטנציאל הקוגניטיבי של ילד עם לקות בשמיעה. כך, יתכן שהשפה תהיה משובשת והיכולת השכלית גבוהה.
חשוב להבין! אף אם לילד יש עזרי שמיעה כגון שתל קוכלארי או מכשירי שמיעה, אין הוא קולט את הדיבור כמו ילד שומע. הקשבה למסר מילולי מהווה עבורו תמיד מאמץ רב ונדרשת תמיכה של קריאת דיבור לקליטת המסר.
תהליך השיקום השמיעתי והטיפול החינוכי ילוו את הילד לכל אורך שנותיו בגן הילדים, ובהמשך בגילאי בית הספר.
חשוב לדעת! על אף הקשיים, פוטנציאל ההתפתחות והלמידה של הילד עם לקות השמיעה (שאינו סובל מלקויות נוספות) הינו זהה לזה של בן גילו השומע. לכן, כאשר תהליך השיקום והחינוך מותאמים לצרכיו של הילד ועונים לקשיו הוא ישגשג ויוכל למצות את כישוריו בתחום התקשורתי, השפתי, החברתי והלימודי.
ראו הרחבה בנושא: הקשר בין רמת ירידה ממושכת בשמיעה לבין היבטים פסיכולוגיים-חברתיים וצרכים חינוכיים, מחברת: קארן אנדרסון תרגום: רונית ברונסקי ואריאלה זייצ'יק לקישור באתר הפיקוח על חינוך לק"ש